Szkolenia dla nauczycieli w ramach projektu „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol”

Gmina Księżpol realizuje projekt „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol”, którego głównym celem jest wsparcie równego dostępu do wysokiej jakości, włączającego kształcenia, dostosowania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych niezbędnych na rynku pracy. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu  Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.3 Kształcenie ogólne.

W ramach realizowanego projektu nauczyciele szkół podstawowych z terenu Gminy Księżpol uczestniczyli w doskonaleniu zawodowym, w tym w ramach szkoły ćwiczeń. Szkolenia miały na celu pogłębianie wiedzy i kompetencji dla podnoszenia jakości pracy i rozwoju szkół.   Doskonalenie zawodowe realizowane było w formie szkoleń dla rad pedagogicznych oraz szkoleń indywidualnych. Łącznie w szkoleniach wzięło udział  59 nauczycieli.

Nauczyciele Szkół Podstawowych z Księżpola, Majdanu Starego, Korchowa Pierwszego i Rakówki uczestniczyli w następujących szkoleniach:

-„Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów” obejmujące podstawy prawne regulujące działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby  i sposoby diagnozy możliwości edukacyjnych uczniów.

-„Technologie informacyjno-komunikacyjne w procesach edukacyjnych” zawierające  przegląd narzędzi TIK, które mogą być wykorzystane w procesach edukacyjnych  oraz różnorodnych aplikacji (w tym mobilnych) do aktywizacji uczniów w procesie nauczania – uczenia się.

– „Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?” zawierające podstawowe elementy procesu uczenia się – tradycyjny i nowoczesny model uczenia się   oraz wybrane techniki i metody  aktywizujące uczniów do nauki na różnych poziomach edukacyjnych.

-Szkolenie z nauczania robotyki w szkole podstawowej, zakres szkolenia obejmował kodowanie i programowanie robotów dla potrzeb prowadzenia zajęć edukacyjnych.

-„Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży”. zawierające  przykłady działań na rzeczy ochrony zdrowia psychicznego dzieci  i młodzieży oraz rozwiązania systemowe w tym zakresie.

-„Doskonalenie kompetencji wychowawczych” służące  podniesieniu kwalifikacji nauczycieli pracujących z młodzieżą w wieku dojrzewania oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych wynikających zarówno z uwarunkowań obiektywnych jak i subiektywnych.

-„Kurs grafiki komputerowej” z programem Adobe Photoshop i zajęcia na temat druku 3D.

-„Treningu umiejętności społecznych TUS” którego  celem było zapoznanie nauczycieli z Treningiem Umiejętności Społecznych jako jedną z form terapii dla dzieci ze spektrum autyzmu.

-„Kurs doradcy zawodowego”, zawierający zagadnienia z udzielania pomocy w formie indywidualnych i grupowych porad zawodowych oraz wspomagania młodzieży w wyborze zawodu.

W ramach szkoły ćwiczeń nauczyciele uczestniczyli w  kursach e-learingowych na platformie Ośrodka Rozwoju Edukacji.

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie