Zakończono zajęcia w ramach Projektu „Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol”

Szkoły Podstawowe z terenu Gminy Księżpol zakończyły realizację zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym 2024/2025 w ramach Projektu pn.„Włączająca, wysokiej jakości edukacja na terenie Gminy Księżpol ”. Dodatkowa oferta dydaktyczna zrealizowana w szkołach w ramach Projektu, przyczyniła się do rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych niezbędnych na rynku pracy oraz rozwijania talentów i zainteresowań uczniów. Zrealizowano szereg zajęć edukacyjnych mających na celu wszechstronny rozwój uczniów oraz wyrównywanie szans edukacyjnych. Program objął różnorodne formy wsparcia i aktywności dostosowane do potrzeb dzieci.
Uczniowie Szkoły Podstawowej im,. Jana Pawła II w Księżpolu uczestniczyli w zajęciach artystycznych (muzyczno – ruchowych oraz teatralnych), zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, zajęciach z zielonej transformacji, zajęciach rozwijających umiejętności komunikacyjne z języka angielskiego oraz zajęciach z robotyki.
Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Zofii Krawieckiej w Majdanie Starym uczestniczyli w: zajęciach rozwijających umiejętności ruchowe i taneczne, zajęciach z doskonalenia kompetencji językowych, indywidualnych zajęciach rozwijających z języka angielskiego, zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych z języka angielskiego, zajęciach dla dzieci uzdolnionych matematycznie, warsztatach teatralnych, zajęciach z robotyki, zajęciach nauki pływania, zarówno indywidualnych i grupowych.
Szkoła Podstawowa im. Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Korchowie Pierwszym w ramach projektu, realizowała następujące zajęcia pozalekcyjne: zajęcia kształtujące ekspresję kulturalną – zajęcia teatralne, zajęcia rozwijające ekspresję kulturalną poza szkołą – wyjazd edukacyjny, zajęcia z robotyki z drukiem 3D, programowania, zajęcia wyjazdowe rozwijające kompetencje dotyczące zielonej transformacji.
W ramach Projektu Szkoła Podstawowa w Rakówce przeprowadziła: zajęcia z przedsiębiorczości, zajęcia z efektywnej komunikacji, zajęcia z programowania, warsztaty ekologiczne, zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, koło sensoryczne.
Projekt obejmował również doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów, w tym indywidualne oraz na każdym etapie kształcenia zajęcia zawodoznawcze u pracodawców. W ramach edukacji zawodoznawczej odbyły się indywidualne zajęcia z doradztwa zawodowego, uczniowie mieli możliwość skorzystania z wielu zajęć dydaktycznych mających na celu rozwijanie ich zainteresowań i talentów.
Projekt oferował również szereg zajęć udzielających pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom oraz rodzicom. Odbyły się warsztaty i zajęcia grupowe
z psychologiem, pedagogiem i logopedą, zajęcia indywidualne dla dzieci i ich rodziców oraz grupowe warsztaty kompetencji wychowawczych dla rodziców.
Wsparciem objęto 535 uczniów, 61 nauczycieli oraz 93 rodziców.
Wartość projektu wynosi 855 397,43 zł, z czego
wysokość środków z Funduszy Europejskich wynosi 727 087,81 zł.
wysokość datacji celowej z budżetu państwa wynosi 42 769,87 zł
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.3 Kształcenie ogólne.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie




